Απο τα πρώτα χρόνια των δραστηριοτήτων της υπό τη διεύθυνση του Μάριου Κλείτου, η επιχείρηση κατάφερε να προσελκύσει στην Κύπρο μεγάλες ελληνικές εταιρείες που είχαν επενδύσει στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Το γεγονός αυτό ώθησε την ηγεσία της επιχείρησης να τις ακολουθήσει στις δυο αυτές βαλκανικές χώρες: «Επρόκειτο τότε για δύο υπό ένταξη στην ΕΕ κράτη, δεδομένο το οποίο παρείχε μια εγγύηση τόσο για την περαιτέρω ανάπτυξή τους όσο και για την ευόδωση των δικών μας προσπαθειών στο επιχειρηματικό τους πεδίο», εξηγεί ο Σάββας Κλείτου. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το 2001 η πρώτη θυγατρική εταιρεία στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Ρουμάνια, ενώ το 2003 η επιχείρηση έγινε μέλος του διεθνούς δικτύου Baker Tilly, καθιστώντας τη χρονιά ορόσημο την ιστορία της. Σε μια γρήγορη διαδοχή των γεγονότων, το 2005 οι εργασίες επεκτάθηκαν στη Βουλγαρία και το 2007 στη Μολδαβία. Η τελευταία επέκταση ήταν εκείνη της Ελλάδας το 2017. «Όλες οι αγορές έχουν τις ιδιομορφίες τους, διαφορετικές αντιλήψεις και κουλτούρα, η οποία επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο υποδέχονται τους ξένους επενδυτές. Μπορώ να πω ότι η αντιμετώπιση ήτανε πολύ θετική σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε».
Οι υπηρεσίες της επιχείρησης στο εξωτερικό είναι οι ίδιες με αυτές που προσφέρονται στην Κύπρο και με μικρές μόνο παραλλαγές σε θέματα συμμόρφωσης με τους κανόνες της κάθε αγοράς. Το βασικό πλεονέκτημα της Baker Tilly, σύμφωνα με τον κ. Κλείτου, έγκειται στο ότι μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες στις πέντε χώρες μέσω μιας επαφής στη χώρα που θα επιλέξει ο πελάτης (single point of contact). Την ίδια στιγμή, κάθε τμήμα της επιχείρησης σε οποιαδήποτε από τις χώρες, μπορεί να προσφέρει στους πελάτες, κάτω από τη μεγάλη ομπρέλα της Baker Tilly South East Europe, υπηρεσίες που εμπερικλείουν τις εμπειρίες και τις γνώσεις από όλα τα γραφεία της εταιρείας στο region.
Καθώς στρέφουμε τη συζήτηση στις προκλήσεις της επέκτασης με θυγατρικές στο εξωτερικό, ο Σάββας Κλείτου υπογραμμίζει πως η εμπειρία του τον έχει διδάξει δύο πράγματα. Το πρώτο ότι η δυσκολία να δημιουργήσεις κάτι στο εξωτερικό σε σχέση με την Κύπρο, είναι αναλογικά 1:10. Το δεύτερο, ότι η διαχείριση των γραφείων στο εξωτερικό δεν μπορεί να γίνει με τηλεχειριστήριο, πρέπει να είσαι παρών. Κατά τα άλλα, ο ίδιος θεωρεί ότι τα προβλήματα είναι τα ίδια, ιδικότερα με την παγκοσμιοποίηση και την εξέλιξη της τεχνολογίας. Έτσι και αλλιώς, στην Baker Tilly South East Europe έχουν διαμορφώσει το δικό τους reporting system, που επιτρέπει την επιτυχή λειτουργία και παρακολούθηση των απανταχού δραστηριοτήτων. «Η ψηφιακή μετάβαση έχει κάνει τις διαδικασίες διαχείρι σης ποιότητας και αποτελέσματος πολύ πιο εύκολες και αποδοτικές. Επενδύουμε συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και συστήματα με βασικό γνώμονα τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρονται άλλα και την παροχή των καλυτέρων ευκαιριών στον κόσμο μας για να εξελιχθεί». Αξίζει να σημειωθεί ότι η Baker Tilly South East Europe θεωρείται, πλέον, ο βασικός σύνδεσμος για το δίκτυο της Baker Tilly International στα Βαλκάνια και την περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης.
Και ποιο είναι το συστατικό της επιτυχίας της; Ο κ. Κλείτου κάνει λόγο για ένα και μοναδικό τρίπτυχο: Η σκληρή δουλειά, ο επαγγελματισμός και η επιλογή της σωστής ομάδας συνεργατών μπορούν να εκτοξεύσουν στα ύψη τις δραστηριότητες μιας επιχείρησης.
Πηγή: https://inbusinessnews.reporter.com.cy/inb.imh.com.cy.html#/reader/51017/1803958